PROMOTING ACCESS TO AFRICAN RESEARCH

African Journal of Reproductive Health

Log in or Register to get access to full text downloads.

Remember me or Register



Young People\'s Relationships with Sugar Daddies and Sugar Mummies: What do We Know and What do We Need to Know?

Barthelemy Kuate-Defo

Abstract


This paper critically synthesises available research that examines young people\'s relationships with sugar daddies and mummies. It considers definitional, measurement and analytical issues involved in assessing these relationships, their magnitude, patterns, determinants and consequences. The review compares and contrasts the experiences of young people in a variety of settings in developing countries versus developed countries, and identifies key associated factors perpetuating those relationships. The implications of this endeavour for data needs and future research and intervention studies targeted at promoting young people\'s health and well being are discussed within the contexts of globalisation and localisation and recommendations for dealing with these experiences.

(Afr J Reprod Health 2004; 8[2]:13-37)
Key Words: Sugar daddies/mummies, young people, sexual and reproductive health, STI, HIV/ AIDS
Rapports des jeunes gens avec leurs vieux protecteurs et leurs vieilles protectrices: que savons-nous et que faut-il savoir?

Cet article fait, des façon critique, la synthèse de la recherche disponible sur les études des rapports des jeunes gens avec leurs vieux protecteurs et vieilles protectrices. Il étudie les questions concernant les définitions, les mesures et les analyses impliquées dans l\'évaluation de ces rapports, leur ampleur, leurs modes, leurs déterminants et leurs conséquences. L\'étude fait la comparaison et le contraste des expériences des jeunes gens dans des cadres divers dans les pays en voie de développement par rapport aux pays développés. Elle identifie en même temps les facteurs associés clé qui perpectuent ces rapports-là. L\'étude discute les implications de cet effort pour les banques de données et pour les études de recherches et d\'intervention futures qui visent la promotion de la santé et du bien-être des jeunes gens dans le contexte de la mondialisation et de la localisation et des recommendations qui permettront de s\'occuper de ces expériences.

(Rev Afr Santé Reprod 2004; 8[2]:13-37)



http://dx.doi.org/10.2307/3583175
AJOL African Journals Online